Aygün AYNAGÖZ Bizkandırayız Gezi (Babalı-Tuzağzı-Uzunkum-Cebeci Yürüyüşü)

Kandıra ‘nın tanıtımına nasıl katkı yapabiliriz, yapmalıyız diye düşünür dururuz her toplantıda , her sohbette. Tabii ki güncel konular, günlük yaşanmışlıkların dışında kalan zaman da.
1999 Depreminden sonraki günler de Kandıra Lisesi Mezunları Derneği’ ni kurduk. Birkaç yıl sonra Pilav Günleri düzenlemeye başladık. Maalesef okulumuz devletimizin eğitim politikaları sebebiyle kapatıldı. Sonraki yıllarda yıkıldı. Bu konular başka dönemlerde yazılacaktır muhakkak. Derneğimiz 15 yıl boyunca düzenli olarak Pilav Günü etkinliğini başarılı şekilde gerçekleştirdi. Bu süre içinde bir çok yeni mezun öğrenci ile buluştuk. Bir çok farklı kuşakları bir araya getirdik. Çeşitli köy okullarına kitap kampanyası yaptık. Maalesef yeryüzünü saran COVİD19 pandemisi etkinliklerimize ara vermemize neden oldu.

Facebook sosyal paylaşım sitesinde Bizizmitiz grubundan etkilenerek Bizkandırayız grubu oluşturduk. Oldukça ilgi gören bir paylaşım sitesi oldu. Şu an dokuzbini geçen üye sayısı mevcut. Artan ilgi ve yaşanmışlıklar bizleri çeşitli aktivitelere davet eder nitelik kazanmamıza sebep oldu.
2018 Yılında Bizkandırayız Müzik Topluluğunu oluşturduk. Kendimize ait çeşitli konserler ve yemekler düzenledik.
Aynı yıl içinde çeşitli geziler düzenledik Ankara ve Çanakkale gezilerimiz muhteşem oldu.
2019 yılı içinde Bizkandırayız Şiir Topluluğu oluşturduk ve Kandıra da yaklaşık 15 günde bir toplanarak çeşitli şairleri anma ve eserlerini okuma fırsatı bulduk. Yine COVİD19 Pandemisi engel oldu.

Bizkandırayız okuma grubu oluşturduk fakat geliştiremedik . Bu konu üzerine fırsat buldukça düşmemiz gerektiğini biliyoruz.
2019 Yılında topluluğumuz üyeleri ile fırsat buldukça yürüyüşler yaptık. Tabi ki bir araya gelen dostlar güncelin dışında en önemli konusu Kandıra olmakta . Son yürüyüşlerimizi, gezilerimizi fotoğraflayarak kaleme alıp tanıtımını yapmamız gerektiğini hissettik. Tanıtım konusunun yeterli olmadığı daha fazla tanıtım yapılması gerektiğini düşünmekteyiz.
Bunun için Web sayfamızı oluşturduk ve yolu bir şekilde Kandıra ile kesişmiş olan kişileri Kandıra nın ve kendilerinin tanıtımını yapabilmesi için ,birbirimizi ve yöremizi tanıyıp tanıtmak için bir araya gelmekteyiz bu sayfada her hafta.

20 Mayıs tarihinde arkadaşlarımız ile karar verdik Kandıra nın sahil bandının başlangıç noktasından çıkıp Cebeci ye kadar yürüyüş düzenlemeye. Cebeci de çok kıymetli arkadaşlarımız Seyhan ve Mustafa DEMİR ile irtibat kurarak rota oluşturduk ve Öğlen Cebeci ‘de buluşarak dolmuşla Babalı ya geldik. Kafkasya’dan sürgüne maruz kalanların sahile çıktığı yer olan ve sığındıkları mağaradan yola çıkarken tüm sürgüne ve soykırıma uğramışları andık. Ruhları şad olsun. Ardından uzun yürüyüş başladı. Yürüyüş grubumuz Günay ÇÖLMEK,Yalçın AKKAN, Yaşar AKALIN, Recai GÜZEL, Derya DEMİREL, Sabahat, Cem ULUTAŞ, Mustafa DEMİR, ben Aygün AYNAGÖZ ve grubumuz yol göstericisi Seyhan DEMİR den oluşmakta idi. Tarih, deniz, doğa korumamız gereken en önemli olgular. Aşağıda fotoğraflardaki güzellikler, samimiyeti , göstermekte.
Her alanında çeşitli öyküler barındıran sahil bandı için dostlarımız yazılarını paylaşacaklardır.
Kum , güneş ve rüzgar yürüyüşümüzü oldukça zorlu hale getirse de birbirimize verdiğimiz moral ile parkurumuzu tamamlamış olduk.
Buradan tekrar Seyhan DEMİR ve Mustafa DEMİR’e teşekkür ederim.

One thought on “Aygün AYNAGÖZ Bizkandırayız Gezi (Babalı-Tuzağzı-Uzunkum-Cebeci Yürüyüşü)